dimecres, 19 d’octubre del 2016
Pissarra digital interactiva
Què és?
Les pissarres digitals interactives són bàsicament un dispositiu de presentació que interactua amb un ordinador. Les imatges de l’ordinador es mostren a la pantalla a través d’un videoprojector i es poden manipular i controlar mitjançant un llapis o marcador, o directament amb el dit. Els elements que interaccionen entre si són els següents:
• Un ordinador.
• Un videoprojector.
• Una pantalla o superfície de protecció sobre la qual s’interacciona.
• El programari adequat.
Per a que serveix?
Sempre que es disposi de les infraestructures tecnològiques adequades, les PDI possibiliten tenir d’una forma senzilla i àgil:
• Presentacions més atractives gràcies a la utilització de colors, marques i línies de diferents amples i mides.
• Accés immediat a la informació.
• Utilització de les eines multimèdia: Internet, vídeo, àudio, imatges.
• Interacció amb altres perifèrics, com el lector de documents o la càmera de vídeo.
• Adaptació als diferents estils d’aprenentatge: aprendre amb el tacte, el so o la imatge motiva l’alumnat.
• Aprenentatge a distància: diverses persones poden connectar-se des de més d’un lloc i al mateix temps.
• Utilització per a alumnes amb dificultats motores.
• Exposició de treballs personals fets amb anterioritat.
• Correcció col·lectiva més eficaç.
• Desar la feina feta; al final d’una activitat el treball resultant pot ser imprès i distribuït, i també guardar-lo i recuperar-lo més endavant.
Quins avantatges té?
En podem destacar els següents:
• Eina neta i atractiva: no hi ha pols ni desordre en els elements que es fan servir.
• Augment de la motivació dels i de les alumnes; les classes són més atractives.
• Més participació i interacció de l’alumnat.
• Adaptació dels recursos a qualsevol àrea i nivell d’aprenentatge.
• Treball amb metodologies diferents: individual, treball cooperatiu, per grups.
• Reutilització i/o modificació de les activitats fetes pel professor o professora o per altre professorat. • Font de recursos multimèdia il·limitada.
• Aprenentatge senzill i fàcil d’utilitzar.
Quines aplicacions didàctiques i metodològiques té?
Són moltes les possibilitats d'utilització i d'aprofitament didàctic de la pissarra digital a l'aula. A continuació es presenten algunes propostes:
•Suport a les explicacions del professorat.
•Presentació d'activitats i recursos per al tractament de la diversitat.
•Presentació pública de recursos.
•Presentació pública de treballs realitzats en grup.
•El racó de l'ordenador.
•El diari a classe i la diversitat multilingüisme.
•Videoconferències i comunicacions col.lectives on-line a classe.
•Realització d'exercicis i altres treballs col.laboratius a classe.
•Correcció col.lectiva d'exercicis a classe.
•Preguntes no previstes. Cerca de preguntes a internet.
•La pissarra ¿recuperable¿. Utilització com una pissarra normal.
•Síntesi conjuntes. Sobre qualsevol temàtica, la pissarra digital pot aprofitar-se per fer síntesis conjuntes a l'aula.
•Multiculturalitat a l'aula. Es pot encarregar als estudiants estrangers que busquin a Internet informació.
•Aprenentatges sobre la utilització de programes informàtics.
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada